Novosti i informacije

15.03.2021

Umjesto brzom prugom do Zagreba, mladi sa sela odlaze u Njemačku

Izgradnja dječjeg vrtića u Lepoglavi sufinancirana sredstvima iz Mjera ruralnog razvoja Ministarstva poljoprivrede, bio je samo jedan od povoda za posjetu posebnog savjetnika ministrice poljoprivrede Krunoslava Lukačića gradu Lepoglavi. Domaćin mu je bio gradonačelnik Marijan Škvarić, s kojim je razgovarao o vrlo važnoj temi demografske obnove lepoglavskog kraja i potrebnim mjerama koje je potrebno provesti kako bi mladi pojedinci i obitelji ostajali živjeti u tom prekrasnom kraju. O zaključcima sa sastanka kao i budućim aktivnostima prvo smo upitali Krunoslava Lukačića.

U posjetu Lepoglavi došli ste u ulozi posebnog savjetnika ministrice poljoprivrede te ste tom prigodom posjetili novoizgrađeni dječji vrtić, kao i željezničku postaju. Kakve su točno veze ovih objekata s vašom savjetničkom ulogom u ministarstvu?

Direktna veza je dječji vrtić izgrađen sredstvima iz Mjera ruralnog razvoja koje provodi ministarstvo poljoprivrede. U tu svrhu su korištena sredstva iz EU fondova u iznosu od gotovo 7 milijuna kuna. Iskoristio sam priliku i čestitao gradonačelniku na odlično obavljenom poslu privlačenja sredstava iz EU fondova, jer je na taj način direktno povećao standard života u ovom kraju. Posjeta željezničkoj postaji odnosila se na drugu temu o kojoj smo razgovarali, a to je integrirani prijevoz putnika.

Poznato nam je da se o integriranom prijevozu putnika govori već gotovo pet godina, ali nismo primijetili da je taj projekt zaživio. Mislite li još uvijek da je moguće provesti taj projekt i u kojem roku?

Više o samom projektu ispričat će vam gradonačelnik Škvarić koji ga pokušava oživiti posljednjih godina, ali je očito da nema sluha od onih koji su zaduženi za njegovu provedbu. Ono što ja želim naglasiti, i zašto sam i danas ovdje, jest to da je potrebno više ulaganja u ruralne krajeve gdje postoji vrlo negativna demografska slika. Uz izgradnju dva nova dječja vrtića i niz drugih projekata koji su u realizaciji, grad Lepoglava nastoji mladima omogućiti što bolji standard, kako bi se spriječilo iseljavanje. No veliki problem koji grad ne može sam riješiti je osigurati veću mobilnost građana, što se većinom odnosi na putovanja zbog obrazovanja ili radnog mjesta. U tome trebaju pomoć kako sa županijske, tako i državne razine.

Znamo da je županijski projekt izgradnja brze pruge od Čakovca do Zagreba, koja bi prolazila lepoglavskim krajem. Nije li to pravo rješenje ovog problema, a čiji je začetnik bio aktualni župan prije četiri godine?

Taj megalomanski projekt o kojem slušamo protekle četiri godine, nije se pokrenuo s točke predizbornog obećanja. Mišljenja sam da je definitivno potrebna bolja željeznička povezanost između ovog kraja i glavnog grada, no to nije projekt koji bi mogao uvelike riješiti problem o kojem sam prije govorio. Izgradnja brze pruge mogla bi potrajati još desetak godina, dok je Master plan o integriranom prijevozu izrađen 2017. godine moguće odmah realizirati. Taj Master plan zajedno su izradile Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija. Sastavni dio plana je i Pilot projekt linija usmjeren ka povećanju mobilnosti građana, a dio Pilot projekta za područje Varaždinske županije obuhvaća prijevozničke usluge za liniju Varaždin - Lepoglava - Trakošćan. Prema Master planu osnovu masovnog prijevoza čine željeznice, a autobusi služe kao dopuna za dopremanje putnika na kolodvor.

Gradonačelnik Marijan Škvarić više je puta pozivao župana da krene s realizacijom Master plana o integriranom prijevozu, međutim konkretan odgovor nije dobio. Ovog puta smo ga ponovo upitali u kojoj je fazi taj projekt i zna li se razlog zbog kojeg treba tako puno vremena da se krene u realizaciju?

Iako je Master plan završen u siječnju 2017. godine, potom u ožujku 2018. održan i sastanak sa zaključkom o početku primjene Pilot projekta s početkom tekuće školske godine, Master plan je i dalje "mrtvo slovo na papiru“. Pitam se zašto? Isti upit nekoliko puta sam uputio i na županijsku adresu, ali odgovor nisam dobio. Zašto se s projektom nije krenulo? Zašto putnici moraju čekati vani vlak na kiši i snijegu ?  Je li to možda političko pitanje, budući da znamo kako aktualni župan voli svojatati i hvaliti se projektima pripremljenim u doba HNS-a?

Želite reći da župan Čačić ne želi provesti projekt iz razloga što je bio pripremljen od strane bivše županijske vlasti na čelu s HNS-om? Zašto bi njemu bilo u interesu da radi protiv građana ove županije?

Župan se otuđio od građana Varaždinske županije, a najbolji dokaz tome je njegovo svakodnevno komentiranje tema koje ne rješavanju njihove svakodnevne probleme. Očito je da u posljednje vrijeme troši i manje od „15 minuta dnevno“ kako bi se bavio županijskim projektima i poboljšanju standarda građana ove županije. HNS podržava sve projekte koji doprinose kvaliteti života građana Varaždinske županije. Iako svjestan da se veliki projekti ne mogu realizirati preko noći, pozivam župana Čačića da se ne inati građanima ruralnog područja, već da krene s realizacijom pripremljenih HNS-ovih projekata. Osim što bi se time povećala mobilnost građana, dijelom bi se i smanjilo iseljavanje naših ruralnih područja.